tisdag 30 augusti 2011

Matematikvideo.se - Går framåt!

Det är alltid roligt att se när bloggaren ”Mot Miljonen” lyckas gå framåt med hemsidan matematikvideo.se. Tanke på hur jobbigt och tidskrävande det är att utveckla hemsida/tjänst så tänkte jag säga lycka till Mot Miljonen med hans heltidsambitioner som webbentreprenör och därför tänkte jag hjäpa honom med lite uppmärksamhet!
.
Samtidigt kan man följa hur matematikvideo.se har utvecklats från idé till en säljande internet företag. Bra inspiration för er som vill starta företag eller utveckla webbaserade-tjänster.

4 kommentarer:

  1. Lysande idé! Hoppas den även flyger som affärsidé, men tänk om det hade funnits när man själv gick i gymnasiet i början av 90-talet...

    Dock tror jag mer på att de kan tjäna pengar på bra content (ads) än genom betalande kunder.

    SvaraRadera
  2. Jag tackar för både uppmuntran och uppmärksamhet! Vad glad jag blev när jag såg att du skrev om min tjänst :-)

    Ha det gott och lycka till själv med Börsdata!

    SvaraRadera
  3. http://www.teacherondemand.se/

    SvaraRadera
  4. Johas
    För att tjäna på ads/reklam så måste man ha stor trafik/sidvisningar. Annars är det nästan helt meningslös att satsa på reklam. Det är bättre att ta betalt av de som är intresserat av tjänsten.



    Mot Miljonen
    Tack detsamma!

    SvaraRadera

Senaste Inlägg!